četvrtak, 27. listopada 2016.

Mali hleb sa kurkumom

Slikovni rezultat za Mali hleb sa kurkumom

 Mnogo vremena je prošlo od kako sam postavila neki recept za hleb na blog. Malo sam se umorila od njih. U poslednje vreme sam uglavnom pravila neka sitnija peciva i palačinke.

Ali me je sestra prevarila jutros. Plan je bio da dođem kod nje u 7:30 da čuvam Relju. Pa sam ustala ranije i prošetala pse. Da bi mi rekla da u stvari i ne moram da ga čuvam, naša tetka se prijavila. I šta ću, kad već vilim od 6:30, odlučim da napravim hleb. Ali mali. Ne volim da mi se nešto vuče danima po kući, a i ne jedem hleba kao ranije.

A pošto sam odlučila da napravim takozvani “dijetalni hleb”, samo od ražanog i ovsenog brašna, ostavljanje da stoji nikako nije opcija. Ovseno brašno dosta suši peciva i što duže stoje sve se teže seku, jer se sve više trune.

Potrebno vam je:

120 grama ražanog brašna
30 grama ovsenog brašna
Prstohvat morske soli
2 kašičice praška za pecivo
1/2 kašičice kurkume
1 kašika maslinovog ulja
150 militara kisele vode
semenke za posipanje

Klasika. Kao i za svako pecivo prvo promešate brašna, so i prašak za pecivo, začin. Dobro, da se sve lepo umeša. Onda dodate ulje i kiselu vodu. Promešate.

Sve ovo bi bilo bolje da sam smesu zamesila još sinoć a pekla ujutru. Samo bi tad prašak za pecivo dodala pred pečenje. Ali nisam znala da ću mesiti svoj hleb sabajle.

Canon 700 D

Smesu sam prebacila u pleh u koji sam stavila pek papir. Pokrila sam folijom i pekla 20 minuta pokrivenog na 20 stepeni. onda sam sklonila foliju i pekla još 20 minuta na 210 stepeni. Moja rerna je dosta slaba, mislim da su grejači već dugo u fazi umiranja pa će vama biti ok i niža temperatura. Svako treba da poznaje svoju rernu.



Čačkalicom proverite da li je gotov. Zabodite čačkalicu u hleb pa je izvucite. Ako se ništa ne lepi za nju, to je to.

Hleb sam prebacila u svu krpu i ostavila petnaestak minuta da se ohladi.

Kurkuma će hlebu dati finu žućkastu boju.


Iako u poslednje vreme jedem dosta kačkavalja po preporukama dr Alana Delaboa, tvorca hrono ishrane, dans nisam mogla. Htela sam nešto zaista jednostavno. I odabrala sam puter i šunku. Ništa više.

A evo nekoliko činjenica zašto je puter dobar, iako su nas dugo ubeđivali da će nam zakrčiti arterije:

Ima u sebi vitamina rastvorljivih u mastima: A, E i K2.

Sadrži zasićene masti koje mogu pozitivno da utiču na holesterol posebno ako se uzimaju ujutru

Ima linolnu kiselinu, jednu od esecijalnih (neophodnih) masnih kiselina koje moraju da se uzimaju

Hleb sa kurkumom 6 s


0 komentari:

Objavi komentar